SIC sanctions Unilever for misleading information and advertising of products

Image contains photograph of brandless beauty products and Unilever's logo above them.

The Superintendence of Industry and Commerce (SIC), in its role as National Authority for Consumer Protection, sanctioned the company UNILEVER ANDINA COLOMBIA with a fine of 201.000 USD, after concluding that the company made misleading claims and advertising in different commercial pieces issued during the sales campaign of its products: "DOVE COMPLETE RECONSTRUCTION" and "POND'S AGE MIRACLE".

The enforcement procedure also showed that the claims announced in the advertising under investigation does not have reliable scientific evidence. Therefore, the right of consumers to receive protection against misleading advertising and obtain clear, truthful, sufficient, timely, verifiable, understandable, accurate, and suitable information about the advertised products was also violated.

Publicado
Compartir FacebookFacebookFacebook

¡Conoce otras noticias de interés!

Centro de relevo
En la Superintendencia de Industria y Comercio, como es práctica habitual en la mayoría de los sitios web, utilizamos distintos tipos de cookies para mejorar tu experiencia con nuestro contenido y servicios digitales. Estas cookies se dividen en cuatro categorías fundamentales: las esenciales, que son imprescindibles para el funcionamiento adecuado del sitio; las funcionales, que simplifican la navegación; las de marketing, que personalizan los contenidos; y las de rendimiento, que nos ayudan a comprender cómo se utiliza el sitio para mejorarlo continuamente. Si deseas obtener detalles específicos sobre cómo empleamos estas cookies, te invitamos a consultar nuestra política de tratamiento de datos personales. Si estás de acuerdo con su uso, basta con que selecciones "ACEPTAR" y podrás explorar nuestro sitio web o aplicación. Agradecemos la confianza que depositas en la SIC para tu experiencia digital.