Sic fines Movistar for misleading advertising in plans that offered Netflix and Amazon prime

 movistar logo with city background

The Superintendence of Industry and Commerce (SIC), as National Authority for Protection of Users of Communication Services, has imposed a fine to COLOMBIA TELECOMUNICACIONES (MOVISTAR) for COP $868,000,000 (about USD $180,000) for misleading advertising regarding a promotion that stated users could activate their accounts or services for NETFLIX and AMAZON PRIME for free when purchasing specific data plans.

The SIC found that MOVISTAR failed to comply with its obligation to provide timely, clear, precise and sufficient information regarding the conditions and details behind their ads, for example, additional requirements to activate and access the streaming platforms’ services were not disclosed to consumers in the advertising material.

In some cases, it was found that MOVISTAR, charged customers for these applications without their previous and express consent in order to activate the service.

Publicado
Compartir FacebookFacebookFacebook

¡Conoce otras noticias de interés!

Centro de relevo
En la Superintendencia de Industria y Comercio, como es práctica habitual en la mayoría de los sitios web, utilizamos distintos tipos de cookies para mejorar tu experiencia con nuestro contenido y servicios digitales. Estas cookies se dividen en cuatro categorías fundamentales: las esenciales, que son imprescindibles para el funcionamiento adecuado del sitio; las funcionales, que simplifican la navegación; las de marketing, que personalizan los contenidos; y las de rendimiento, que nos ayudan a comprender cómo se utiliza el sitio para mejorarlo continuamente. Si deseas obtener detalles específicos sobre cómo empleamos estas cookies, te invitamos a consultar nuestra política de tratamiento de datos personales. Si estás de acuerdo con su uso, basta con que selecciones "ACEPTAR" y podrás explorar nuestro sitio web o aplicación. Agradecemos la confianza que depositas en la SIC para tu experiencia digital.