Sic sanctions Directv for failing to comply with decisions issued in favor of its users

contains two people discussing a topic

The Superintendence of Industry and Commerce, as National Authority for Consumer Protection, sanctioned DIRECTV COLOMBIA, with a fine of COP $245,000,000 for failing to comply with the right of users to have their requests and complaints addressed and resolved in a timely manner. 

The SIC analyzed the complaints filed by consumers and noticed that users obtained – in theory – favorable responses to their requests from the company. However, DIRECTV COLOMBIA chose to ignore their initial will, regardless of losing the user’s confidence who believed that their disputes had been resolved. 

DIRECTV failed to comply with the duty to deal effectively and definitively with the disagreements raised by consumers. 

Publicado
Compartir FacebookFacebookFacebook
Centro de relevo
En la Superintendencia de Industria y Comercio, como es práctica habitual en la mayoría de los sitios web, utilizamos distintos tipos de cookies para mejorar tu experiencia con nuestro contenido y servicios digitales. Estas cookies se dividen en cuatro categorías fundamentales: las esenciales, que son imprescindibles para el funcionamiento adecuado del sitio; las funcionales, que simplifican la navegación; las de marketing, que personalizan los contenidos; y las de rendimiento, que nos ayudan a comprender cómo se utiliza el sitio para mejorarlo continuamente. Si deseas obtener detalles específicos sobre cómo empleamos estas cookies, te invitamos a consultar nuestra política de tratamiento de datos personales. Si estás de acuerdo con su uso, basta con que selecciones "ACEPTAR" y podrás explorar nuestro sitio web o aplicación. Agradecemos la confianza que depositas en la SIC para tu experiencia digital.