SIC imposes sanctions against ETB for not responding to users regarding their disagreements

Lady has a cell phone in her hands

The Superintendence of Industry and Commerce (SIC), as National Authority for the Protection of Users Communications Services, imposed on ETB (EMPRESA DE TELECOMUNICACIONES DE BOGOTÁ), a fine of $245,000,000 COP (USD $61.000), for having breached the users’ rights to lodge petitions, complaints, claims and appeals: 

Within the framework of the investigation, it was verified that, in two (2) complaints cases, the sanctioned operator company incurred in the omission of the duty to attend and answer the request from users, within the legal timeframe and in an integral manner.  

This behavior triggers the positive administrative silence and, therefore, administrative orders were issued to the operator, forcing to favorably respond the requests that were subject of investigation. 

Publicado
Compartir FacebookFacebookFacebook

¡Conoce otras noticias de interés!

Centro de relevo
En la Superintendencia de Industria y Comercio, como es práctica habitual en la mayoría de los sitios web, utilizamos distintos tipos de cookies para mejorar tu experiencia con nuestro contenido y servicios digitales. Estas cookies se dividen en cuatro categorías fundamentales: las esenciales, que son imprescindibles para el funcionamiento adecuado del sitio; las funcionales, que simplifican la navegación; las de marketing, que personalizan los contenidos; y las de rendimiento, que nos ayudan a comprender cómo se utiliza el sitio para mejorarlo continuamente. Si deseas obtener detalles específicos sobre cómo empleamos estas cookies, te invitamos a consultar nuestra política de tratamiento de datos personales. Si estás de acuerdo con su uso, basta con que selecciones "ACEPTAR" y podrás explorar nuestro sitio web o aplicación. Agradecemos la confianza que depositas en la SIC para tu experiencia digital.